Friday, June 17, 2011

Post Wedding (manipulation edition)

Pada suatu hari saya di datangi seorang kenalan berdekatan tempat kerja..kira mcm ni la dialognya;

Lelaki:"bang, ko boleh edit gambar ea..?"
aku: "ala..sikit2 boleh la..tp aku x pandai buat muka orang jadi muda..hahaha"...dgn terbahaknya aku ketawa..tp brader tu relek je..
Lelaki:"Gini..ko tolong kasi tacap gambar kawin aku boleh? tp kemeramen aku dia pakai filem r.. x digital macam sekarang.."
aku: "Errmm..ok, bg aku tgk dulu.. Mana dia?.."
Lelaki:"ada..ada..ni...

aku: "Errmm...ok loh..."
Lelaki: "Harga macamana kira?..."
aku: "ala...nnti2 la..bg aku scan, buat dulu..dh siap nnti ko nilai sendiri la..."

Selang beberapa lama...







aku: "beb, ni...cmna?.."
Lelaki: ......dia senyum je....
aku: "bro..?" (lama dia perhati gambar kawin dia...) "weh ok x?.."
Lelaki: "aku x tau nk kata ape..best do.."nnti aku bagi yang lain ea...yg ni aku amek dulu..pnjm pendrive ea.." hehehe...
aku: "demm.."


* ps: Sekeping gambar mampu buat kita rasa muda dan tersenyum sepanjang hari.. x rugi menjadi selebriti di mata empunya gambar.. :)

0 comments:

Post a Comment